Jednym z podstawowych urządzeń w każdym biurze jest drukarka. Trzeba jednak wiedzieć, iż na rynku wyróżnić można wiele typów i rodzajów drukarek. Jednak to wcale nie ułatwia wyboru. Dlatego warto znać kilka czynników, które brać należy pod uwagę, wybierając drukarkę.
Technologia druku
Pierwszą decyzją, jaką należy podjąć dotyczy technologii druku. W tym przypadku wybór leży między drukarką laserową, a drukarką atramentową. Obie mają swoje zalety i wady. W przypadku drukarek laserowych można powiedzieć, iż zdecydowanie lepiej radzą one sobie z drukiem tekstu. Natomiast jest chodzi o drukarki atramentowe od Dr Tusz, to wskazać należy, iż lepiej radzą sobie z drukiem obrazów i grafiki.
Oprócz tych dwóch popularnych typów drukarek wyróżnić można także drukarkę żelową. To urządzenie charakteryzuje się użyciem specjalnego żelu, dzięki czemu druk nie jest rozmazany.
Drukarki atramentowe czy laserowe – do biura i domu
Niezwykle ważne jest także to gdzie drukarka ma być używana. Czy ma być to druk w biurze czy w domu. Drukarka wykorzystywana w domu powinna być przede wszystkim oszczędna. Zarówno jeśli chodzi o druk tekstu, jak i zdjęć. Dlatego w tym przypadku lepsza może okazać się drukarka atramentowa. Jeśli jednak chodzi o wykorzystanie drukarni w biurze to w tym przypadku warto zastosować drukarkę laserową. Przede wszystkim dlatego, iż w biurze najwięcej drukuje się różnego rodzaju dokumenty, czyli tekst. Co więcej, dokumentów tych jest często bardzo dużo. W przypadku takiej eksploatacji lepiej sprawdzić może się drukarka laserowa.
Urządzenie wielofunkcyjne
Innym rozwiązaniem jest wykorzystanie urządzenia wielofunkcyjnego. Może się one świetnie sprawdzić zarówno do użytku domowego, jak i w biurze. Urządzenie te łączy w sobie kilka elementów. Przede wszystkim jest to drukarka oraz skaner, a często także kserokopiarka oraz fax.